تحقیق بررسی اثرات هارمونیک های ولتاژ و جریان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت

تحقیق بررسی اثرات هارمونیک های ولتاژ و جریان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت

تحقیق بررسی اثرات هارمونیک های ولتاژ و جریان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت

تحقیق بررسی اثرات هارمونیک های ولتاژ و جریان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت تعداد صفحات: ۱۴۸ فرمت: word در این تحقیق به مطالعه ارتباط بین منحنی مغناطیس شوندگی هسته ترانسفور ماتور و ناپایداری های هارمونیکی ناشی از آن پرداخته است .سپس انواع هارمونیک های ولتاژ و جریان و اثرات آنها را بر روی سیستم های قدرت در حالات مختلف مورد بررسی قرار داده و در قسمت بعد به بررسی چگونگی حذف هارمونیک ها در ترانسفور ماتور های قدرت با استفاده از اتصالات ستاره و مثلث سیم پیچی ها پرداخته .و در نهایت نیز جبرانکننده ها ی استاتیک و فیلتر ها را به منظور حذف هارمونیک های سیستم قدرت مورد مطالعه قرار داده است. فهرست مطالب مقدمه فصل اول: شناخت ترانسفورماتور

دانلود حل المسائل کتاب ایمنی فرایندهای شیمیایی کراول Crowl

دانلود حل المسائل کتاب ایمنی فرایندهای شیمیایی کراول Crowl

دانلود حل المسائل کتاب ایمنی فرایندهای شیمیایی کراول Crowl

دانلود حل المسائل کتاب ایمنی فرایندهای شیمیایی کراول Crowl تعداد صفحات : فرمت: PDF زبان: لاتین عنوان لاتین: Chemical Process Safety نویسندگان: دانیل کرول، جوزف لوور Daniel A. Crowl, Joseph F. Louvar

کتاب صوتی قصه های مجید

کتاب صوتی قصه های مجید

کتاب صوتی قصه های مجید

هوشنگ مرادی کرمانی در تاریخ ۱۶ شهریور سال ۱۳۲۳ در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان چشم به جهان گشود . بعد از تولدش، مادرش فوت کرده و پدرش «کاظم» که ژاندارم بود؛ خود را به سیستان و بلوچستان منتقل کرد. پدر پس از بازگشت، دچار نوعی بیماری روحی شده بود ؛ به این شکل وی از کودکی با پدر بزرگ و مادر بزرگش زندگی می کرد .هوشنگ در خانواده ای فقیر به دنیا آمد و از ۸ سالگی کار می کرد . هوشنگ مرادی کرمانی ، تحصیلات دبستان خود را در سیرچ آغاز کرد و تا پایان این دوره در زادگاه خود بود . برای دوره دبیرستان راهی کرمان شد . پس از این دوران به تهران آمد و در رشته ترجمه زبان انگلیسی

کتاب کلستریدیوم دیفیسیل میکروب شناسی بیماری های عفونی

کتاب کلستریدیوم دیفیسیل میکروب شناسی بیماری های عفونی

کتاب کلستریدیوم دیفیسیل میکروب شناسی بیماری های عفونی

دانلود کتاب کلستریدیوم دیفیسیل پیشرفت ها در میکروب شناسی، بیماری های عفونی و بهداشت عمومی – جلد ۱ تا ۸ از این کتاب از جلد ۱ تا جلد ۸ موجود می باشد شما میتوانید همه آنها را دانلود کنید Updates on Clostridium difficile in Europe – Advances in Microbiology, Infectious Diseases and Public Health – Volume 8 Advances in Microbiology, Infectious Diseases and Public Health: Volume 1 Advances in Microbiology, Infectious Diseases and Public Health: Volume 2 Fungal Biofilms and related infections: Advances in Microbiology, Infectious Diseases and Public Health Volume 3 Advances in Microbiology, Infectious Diseases and Public Health: Volume 4 A Modern Approach to Biofilm-Related Orthopaedic Implant Infections: Advances in Microbiology, Infectious Diseases and Public Health Volume 5 Emerging and Re-emerging Viral

جزوه کامل به همراه نمونه سئوالات آزمون مبانی تربیت اسلامی ۲۰ ساعت کد ۹۲۵۰۳۰۴۸

جزوه کامل به همراه نمونه سئوالات آزمون مبانی تربیت اسلامی ۲۰ ساعت کد ۹۲۵۰۳۰۴۸

جزوه کامل به همراه نمونه سئوالات آزمون مبانی تربیت اسلامی 20 ساعت کد 92503048

جزوه کامل به همراه نمونه سئوالات آزمون مبانی تربیت اسلامی کد دوره: ۹۲۵۰۳۰۴۸ مدت دوره: ۲۰ ساعت تعداد صفحات: ۷۷ صفحه تعداد سئوالات: ۴۰ سئوال فرمت فایل: PDF

اثرات طولانی مدت رفتار افراد بر کاهش وزن

اثرات طولانی مدت رفتار افراد بر کاهش وزن

اثرات طولانی مدت رفتار افراد بر کاهش وزن

این تحقیق به بررسی اثرات بلند مدت محیط­ های غذایی اجتماعی بر روی مدیریت وزن رفتاری در شاخص توده بدنی ( (BMI میپردازد. نمونه شامل ۹۸۸۷۱ نفر مرد و ۱۵۳۸۵ زن شرکت کننده در برنامه مدیریت وزن، و همچنین ۴۶۱۳۰۲ و ۳۷۱۹۲ نفر مرد و زن برای کنترل نمونه­ ها بود. ما محیط­ های غذایی محلی را با شمارش تعداد سوپرمارکت‌ها، فروشگاه­ها، و فست فودها به شعاع یک مایلی در اطراف خانه­ هر فرد بررسی کردیم. از مدل‌های رگرسیون تفاضلی بین فرد و تقویم زمانی­ برای تخمین استفاده کردیم. تاثیرات ایجاد شده در طول زمان توسط ویژگی‌های محیطی غذای محلی در زیر مجموعه­ جمعیتی فوق مشخص شده است. شواهد کمی مبنی بر تاثیرات بلند مدت برنامه مدیریت وزن بسته به تفاوت محیط غذایی محلی وجود دارد.

پاورپوینت بازاریابی رابطه مند

دانلود پاورپوینت با موضوع بازاریابی رابطه مند، در قالب pptx و در ۲۹ اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

تعریف بازاریابی رابطه مند

تعریف انجمن بازاریابی آمریکا از بازاریابی رابطه مند

دلایل پیدایش بازاریابی رابطه مند

اهمیت مشتری در بازاریابی رابطه مند

اهمیت مشتری از نگاه آمار

بازاریابی رابطه مند،تهاجمی و دفاعی

استراتژی‌های بازاریابی رابطه‌مند

استراتژی‌های بازاریابی رابطه‌مند

مدل های بازاریابی رابطه مند

مدل سین و همکاران

مدل تاهیر رشید

مدل من سو و اسپیس

مدل ۵ سطحی کاتلر

خروجی بازاریابی رابطه مند

بازاریابی رابطه مند در یک نگاه

نتیجه گیری

قسمتی از متن:

بازاریابی رابطه‌مند عبارتست از ایجاد، حفظ و تقویت رابطه قوی با مشتریان و سایر گروههای ذینفع.

گرونروس، بازاریابی رابطه مند را فرآیند ایجاد، حفظ و توسعه روابط تجاری سودمند با مشتریان و دیگر ذینفعان می داند. این روابط باید به گونه ای تنظیم شود که اهداف همه شرکا را برآورده سازد. این موضوع زمانی محقق می شود که همزیستی متقابلی وجود داشته باشد و به وعده ها جامعه عمل پوشانده شود.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع” بازاریابی رابطه مند ” می باشد که در حجم ۲۹ اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

پاورپوینت ارزیابی سریع کارخانه

دانلود پاورپوینت با موضوع ارزیابی سریع کارخانه، در قالب ppt و در ۴۱ اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

ارزیابی به چه معناست؟

چرا ارزیابی سریع مهم است؟

گسترش روشهای ارزیابی سریع

ارزیابی سریع کارخانه: ابزاری برای گشت زنی

رضایت مشتری

ایمنی محیط، تمیزی و نظم

سیستم مدیریت دیداری

سیستم مدیریت بصری

سیستم زمان بندی

استفاده از فضا و حرکت مواد و جریان خط تولید

سطوح موجودی و کارهای انجام شده در فرآیند

کار تیمی و انگیزه

شرایط عمومی نگهداری تجهیزات وابزارها

مدیریت پیچیدگی و تنوع

یکپارچگی زنجیرۀ تأمین

تعهد به کیفیت

ترکیب تیم و آموزش آن

برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانه

پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانه

مطالعه موردی کارخانه البرز دماکاران

قسمتی از متن:

ارزیابی بخشی از چشم ‌انداز خردورزانه‌ای است كه در آن مفاهیم، فنون و یافته‌ها برای ایجاد انگیزۀ پیشرفت و بالندگی برنامه به كار گرفته می‌شوند.

ارزیابی، مبتنی بر سه مرحله خواهد بود:

در اولین مرحله استراتژی و اهداف کلی سازمان و یا برنامه تبیین ‌می گردد.

مرحلۀ دوم در بردارندۀ تعریف و ممیزی فعالیت ها است.

در مرحلۀ سوم برنامه‌ریزی برای آینده صورت ‌می پذیرد.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع” ارزیابی سریع کارخانه” می باشد که در حجم ۴۱ اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

پاورپوینت آزمایشگاه تکنولوژی بتن – آزمایش نمونه گیری قالب مکعبی و قالب سیلندری یا استوانه ای

در این پروژهپاورپوینت آزمایشگاه تکنولوژی بتن – آزمایش نمونه گیری قالب مکعبی و قالب سیلندری یا استوانه ای در ۱۴ اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویرطبق شرح زیر ارایه شده است:

۱- مقدمه

۲- انواع نمونه گیری

۳- انواع مقاومت

۴- وسایل مورد نیاز

۵- مصالح مورد نیاز

۶- شرح آزمایش نمونه گیری مکعبی

۷- شرح آزمایش نمونه گیری سیلندری

مقاله خودکشی

چكیده: خودكشی و اقدام به خودكشی یکی از نابهنجاری های اجتماعی می باشد كه از بدو تولد آدمی با او همراه بوده و با بزرگ تر شده جامعه و گسترش اجتماع روز به روز بر تعدا افرادی كه تنها راه راحتی خود را از تگناهای زندگی خودكشی می دانستند افزوده شد.عاملی كه دومین و مهمترین علت مرگ در افراد نامیده شده است.در كشورهای غربی با انقلاب صنعتی و تحولات اقتصادی امار خودكشی در ان كشورها زیاد شد و در كشور ایران نیز بر آمار افرادی كه خودكشی می نماتیند افزوده شده است.

شامل چکیده ، واژگان کلیدی ، مقدمه ،تبیین و معرفی موضوع،تعریف خودکشی ، سؤالات ، فرضیه ها ، روش تحقیق، بخش اول ، انواع خودكشی ، بخش دوم

علل خودكشی در ایران ، روش های خودكشی ، نتیجه گیری ، منابع و مآخذ

تعداد صفحات : ۳۰ پژوهش دانشگاهی

پاورپوینت کتاب ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی تالیف فیلیپ كاتلر

دانلود پاورپوینت کتاب ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی تألیف فیلیپ كاتلر، در قالب ppt و در ۱۳۸ اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

اشتباه اول: شركت به اندازه كافی بازارگرا و مشتری مدار نیست.

نشانه ها

ضعف بازارگرایی

شناسایی ضعیف بخشهای بازار

اولویت بندی ناقص بخشهای بازار

عدم وجود مدیرانی برای هر بخش از بازار

ره حل ها

اتخاذ روشهای پیشرفته درامر بخش بندی بازار

اولویت بندی مهمترین بخشهای بازار

تخصصی کردن کارکنان فروش

نشانه های ضعف در مشتری مداری

ایجاد سلسله مراتبی از ارزشها که در رأس آن مشتر ی قرار بگیرد

پیگیری فعالیتهایی که موجب تعهد بیشتر در کارکنان فروش و یا نمایندگان فروش شرکت به مشتری باشد

اشتباه دوم : شركت، مشتریان هدف target customers)) را به درستی درك نمی كند.

نشانه ها

اطلاعات ضعیف و ناكافی در مورد مشتریان

فروش تحقق یافته بسیار پایین تر از انتظارات است
میزان بالای مرجوعی كالا و شكایتهای فراوان مشتریان

گروهای متمرکز (کانون)

راه حل ها

مصاحبه عمیق

مشاهده و مصاحبه در خانه

تحقیق در مراکز خرید و فروشگاهها

پیشنهاد هایی برای طراحی فضای فروش

خرید پنهانی

تكنیك های تحلیل گرانه تری به كار بندید

برگزاری میزگردهای خریدار – فروشنده

نصب نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و استخراج اطلاعات

اشتباه سوم: شرکت فعالیتهای رقبای خود را پیگیری و پایش نمیکند.

نشانه ها

راه حلها

در نظر گرفتن فرد یا بخشی برای گرد آوری اطلاعات رقابتی

اشتباه چهارم: شرکت روابط خود با ذینفعان را به خوبی مدیریت نمی کند.

نشانه ها

راه حلها

اداره بهتر روابط با تامین كنندگان

اشتباه پنجم: شرکت در شناسایی فرصتهای جدید عملکرد مناسبی ندارد.

نشانه ها

راه حلها

استفاده از سیستم های خلاق برای ایجاد ایده های جدید

اشتباه ششم: فرایند برنامه ریزی بازار یابی شرکت ناقص و ناكارامد است.

نشانه ها

راه حلها

ایجاد ترتیب و توالی مشخص اجزای برنامه

اشتباه هفتم: استراتژیهای تولید و ارائه خدمات شرکت ، نیازمند بررسی بیشتر است.

نشانه ها

تولید محصولات فراوان غیر پول ساز

فروش جنبی(cross-selling)بسیار پایین

راه حلها

ایجاد سیستم پیگیری محصولات و سیستم ارزیابی

اشتباه هشتم: تلاش شرکت برای خلق و پرورش مارکهای جدید(brand-building) و برقراری ارتباط با بازار ضعیف است.

نشانه ها

راه حلها

استراتژی خلق و پرورش مارك

اشتباه نهم: شرکت برای اجرای فعالیت های بازار یابی کارآمد و اثربخش ،بخوبی سازماندهی نشده است.

نشانه ها

راه حلها

ایجاد مهارت های جدید در بخش بازاریابی

جایگاه سازی brand positioning

مدیریت ارزش مارک

مدیریت روابط با مشتری و بازار یابی پایگاه داده ها
مدیریت روابط با شرکاء
بازار یابی اینترنتی
بازاریابی روابط عمومی

بازار یابی تجربی و خدمات

ارتباطات بازار یابی یکپارچه

تجزیه و تحلیل سودآوری / سوددهی

مهارت های بازارسازی

بازاریابی و فروش

بازاریابی و R&D

بازاریابی و تولید

بازاریابی و خرید

بازاریابی و حسابداری

بازاریابی و مالی

بازاریابی و تداركات

اشتباه دهم: شركت،استفاده زیادی از تكنولوژی روز نكرده است.

نشانه ها

راه حلها

اصلاح و بهبود سیستم خودكار فروش

استفاده بیشتر از نرم افزارهای تسهیل كننده تصمیم گیری در بازار

ایجاد مدل های حمایت از تصمیمات بازاریابی

تهیه و ایجاد صفحه های راهنما برای بازاریابی

۱۰ فرمان برای دستیابی به بهترین بهره وری در امر بازاریابی

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینت کتاب” ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی تألیف فیلیپ كاتلر ” می باشد که در حجم ۱۳۸ اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

پاورپوینت تعیین قیمت در بازاریابی

دانلود پاورپوینت با موضوع تعیین قیمت در بازاریابی، در قالب ppt و در ۳۵ اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعریف قیمت

قیمت گذاری و عناصر آمیخته بازاریابی

رابطه قیمت و محصول

قیمت گذاری در انواع بازارهای مختلف

قیمت گذاری در حالت رقابت کامل

قیمت گذاری در حالت رقابت انحصاری

قیمت گذاری در حالت رقابت انحصاری چندجانبه

قیمت گذاری در حالت انحصاری کامل

رابطه قیمت و تقاضا

کشش پذیری تقاضا

فرایند قیمت گذاری

تحلیل وضعیت بازار

تخمین تقاضا

کشش پذیری

ارزیابی تقاضا در بازار

تغییرات منحنی تقاضا

تحلیل رقابت

شناسایی موانع و محدودیت های قیمت گذاری

تعیین هدف های قیمت گذاری

انواع اهداف قیمت گذاری

تحلیل توانمندی سود

تحیل هزینه

تعیین سطح قیمت اولیه

روش های قیمت گذاری مبتنی بر تقاضا

تفاوت های قیمت گذاری پرستیژی و پرمایه

روش های قیمت گذاری مبتنی بر قیمت تمام شده و سود

روش های قیمت گذاری مبتنی بر رقابت

تعدیل و مدیریت قیمت ها

انواع تخفیف ها

استراتژی های قیمت گذاری جغرافیایی

موارد خاص در قیمت گذاری

استراتژی قیمت گذاری برای خدمات

منابع

قسمتی از متن:

استراتژی های قیمت گذاری جغرافیایی:

الف) قیمت گذاری فوب، مکان تولید

ب) قیمت گذاری تحویل یکسان

ج) قیمت گذاری تحویل منطقه ای

د) قیمت گذاری تقبل قسمتی از هزینه های حمل و نقل

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع” تعیین قیمت در بازاریابی ” می باشد که در حجم ۳۵ اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

پاورپوینت بازاریابی ورزشی

دانلود پاورپوینت با موضوع بازاریابی ورزشی، در قالب ppt و در ۲۹ اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

شناخت بازارهای ورزشی

اهمیت تقسیم بندی بازار ورزشی

معیارهای تقسیم بازارهای ورزشی

استراتژی های مختلف انتخاب مشتریان یا بازارهای ورزشی

استراتژی بازاریابی ورزشی یکسان

استراتژی بازاریابی ورزشی تفکیکی

استرتژی بازاریابی ورزشی تمرکزی

عوامل موثر در انتخاب استراتژی های ورزشی

روشهای تقسیم بازار ورزشی

تقسیم بندی بر اساس عوامل جغرافیایی

تقسیم بندی بر اساس عوامل جمعیت شناختی

تقسیم بندی براساس عوامل روانشناختی

تقسیم بندی بر اساس عوامل رفتاری

روشهای تقسیم مشتریان و بازارهای ورزشی

برخی تفاوتهای عمده میان بازار ورزشی و بازارهای مرسوم و معمولی

منابع

قسمتی از متن:

بازاریابی ورزشی در برگیرنده تمام فعالیت هائی است که برای ارضای نیازها وخواسته های فرایند مبادله ،طراحی شده اند.علم بازاریابی ورزشی ،همانند خود بازاریابی ازعلوم دیگری چون علم اقتصاد،جامعه شناسی،روان شناسی .ارتباطات وحقوق مدد می جوید باید بین بازار یابی ورزشی وبازار یابی از طریق ورزش تمایز قائل شد.بازار یابی ورزشی ،هنگامی روی می دهد که سازمانی ورزشی درصدد ترویج محصولات وخدماتتش باشد. اما بازار یابی از طریق ورزش ،زمانی است که سازمانی غیر ورزشی .،درصدد بهره گیری از ورزش ،بعنوان ابزار فروش محصولاتش باشد.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع” بازاریابی ورزشی ” می باشد که در حجم ۲۹ اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

تاریخچه کاراته

تاریخچه کاراته

کاراته دارای قدمتی دو هزار ساله‌است و یکی از استادان اولیه و مبتکران این فن «بودیدهاراما» است که حدود ۵۲۵ سال قبل از میلاد مسیح می‌زیسته‌است. وی که از پیشوایان مذهبی بودایی بود، به تنهایی از هند به راه افتاد و پس از راهپیمایی چند هزار کیلومتری خود و با پشت سر گذاشتن موانع طبیعی بسیار مشکل موجود در آن زمان به چین رسید و در ایالت هون نان و معبد شائولین اقامت گزید. تعالیم بودیدهاراما شامل تمرینات شدید انضباطی و رعایت پرهیزکاری بود. وی ۹ سال رنج و ریاضت همراه با تفکر و برای این که شاگردانش نیز بتوانند در مقابل ساعت‌های طولانی تفکر و اندیشه تاب مقاومت بیاورند و نیز با زورگویانی که تعالیم مذهبی و مردان دین را سد راه خود می‌دیدند به مبارزه و مقابله برخیزند ۱۸ حرکت تمرینی را ابداع نمود که در حقیقت زیر بنای حرکات کاراته امروزی است.

کاراته امروزی شکل تکامل یافته‌ای از کمپوی چینی (بوکس چینی) که نوعی رشته سنتی در ووشو می‌باشد که در ابتدا اوکیناواته نامیده می‌شد. از هنگامی که حکومت‌های استبدادی در چین سلسله کینک ۱۶۴۴ سلسله ساتسوما در اوکیناوا به منظور جلوگیری از ورزیده شدن مخالفان و نیز تحت کنترل درآوردن مردم قانون منع استفاده از شمشیر را به مورد اجرا گذاشتند و به جمع‌آوری سلاح‌های رزمی اقدام نمودند مردم به سوی آموزش هنر مبارزه با دست خالی روی آوردند که همین امر باعث شکوفایی هرچه بیشتر کاراته شد.

در سال ۱۹۲۱ یکی از بزرگ‌ترین استادان کاراته جزیره اوکیناوا گیچین فونا کوشی ۱۸۶۸–۱۹۵۷ توانست با قدرت و ظرافت تمام کاراته را به ژاپن معرفی نماید و برخی دیگر از هنر جویان که تحت تعلیم بزرگ‌ترین استادان اوکیناوا قرار گرفته بودند، تکنیک‌های سنتی را با یکدیگر ترکیب نموده و سبک‌های متعددی از کاراته را به وجود آوردند.

کاراته

کاراته به ژاپنی: 空手نوعی هنر رزمی متعلق به جزایر ریوکیو است، جایی‌که امروز در اوکیناوای ژاپن قرار دارد. این رشته از ترکیب روش‌های جنگی بومی و محلی این منطقه معروف به ته (معنی تحت‌اللفظی: دست) پدید آمده‌است. کاراته یک هنر رزمی مبتنی بر ضربه زدن است که از ضربات مشت، لگد، زانو، آرنج و تکنیک‌های دستِ بازمانند دست چاقویی تشکیل می‌شود. در برخی سبک‌ها فنون گلاویزی، قفل مفصل، مهاری، پرتابی و ضربه به نقاط حساس نیز آموزش داده می‌شود.[۳] هنرجویان این رشته کاراته‌کا نامیده می‌شوند.

تکامل کاراته تا سده نوزدهم در جزایر ریوکیو پیش از آن که به قلمرو ژاپن ملحق شود، اتفاق افتاد. در اوایل سده بیستم در پی دورانی از تبادلات فرهنگی بین ریوکیو و ژاپن به سرزمین اصلی ژاپن معرفی شد. در ۱۹۲۲ وزارت آموزش ژاپن گیچین فوناکوشی (بنیان‌گذار کاراته مدرن) را برای نمایش کاراته به توکیو دعوت کرد. در ۱۹۲۴ دانشگاه کیو نخستین باشگاه دانشگاهی کاراته را تأسیس کرد و تا سال ۱۹۳۲ در تمام دانشگاه‌های اصلی ژاپن باشگاه‌های کاراته بر پا شده بود. در این دوران که نظامی‌گرایی ژاپنی اوج گرفته بود، نام این رشته از واژه‌ای با معنی تحت‌اللفظی «دست‌چینی» به واژه‌ای هم‌نوا با معنی «دست خالی» تغییر کرد. البته هر دو کلمه کاراته تلفظ می‌شوند. این تغییر نشانگر اشتیاق ژاپنی‌ها به معرفی این رشته به عنوان یک هنر رزمی ژاپنی بود. پس از جنگ جهانی دوم اوکیناوا یک قرارگاه نظامی مهم ایالات متحده آمریکا شد و تمرین کاراته در میان نظامیان ساکن این جزیره محبوبیت یافت.

فیلم‌های سینمایی رزمی دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ کمک زیادی به افزایش محبوبیت کاراته کردند و به گشایش باشگاه‌های کاراته در بسیاری از نقاط دنیا منجر شدند.[۶] شیگارو اگامی مدرس ارشد شوتوکان معتقد است «اکثر هنرجویان کاراته در کشورهای دیگر کاراته را فقط برای تکنیک‌های مبارزه‌ای آن دنبال می‌کنند … فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، کاراته را به مثابه روشی جادویی برای جنگیدن معرفی می‌کنند که قادر به کشتن یا مجروح کردن حریف در یک چشم برهم زدن است … رسانه‌های جمعی یک هنر ساختگی را معرفی می‌کنند که بسیار دور از واقعیت است.»[۷] شوشین ناگامینه نیز معتقد است «کاراته را می‌توان یک نبرد درونی یا ماراتونی توصیف کرد که تمام عمر طول می‌کشد و موفقیت در آن تنها از مسیر خویشتن‌داری، تمرین سخت و ابتکارات خلاقانه میسر است.»[۸]

آزمون های ناپارامتری

آزمون های ناپارامتری

بعضی روند های آماری به فرضهایی در مورد جامعه هایی که نمونه ها از آن انتخاب شده اند نیاز دارند. به عنوان مثال برای استفاده از آنالیز واریانس بایستی هر گروه نمونه ای تصادفی و مستقل از جامعه نرمال باشد و واریانس گروهها نیز برابر باشد. می دانید که بسیاری از روند ها حتی اگر فرضها کاملاً صادق نباشند به خوبی عمل می کنند.

اما هنگام آنالیز داده ها خصوصاً با نمونه های کوچک ممکن است مواردی پیش بیاید که از فرضهای لازم به شدت فاصله دارید در این مواقع به روندهایی نیاز دارید که به فرضهای کمتری در مورد داده ها نیاز داشته باشند. در مجموع به این روندها، روندهای بدون توزیع یا آزمونهای ناپارامتری (non parametric test) گفته می شود. عیب این روند ها این است که احتمال نیافتن اختلافهای واقعی هنگامی که وجود دارد، کمتر از آزمونهایی است که با فرض نرمال بودن جامعه کار می کنند.

آزمونهای ناپارامتری برای داده های جفت

برای آزمودن این فرضیه صفر که اختلاف متوسط بین یک جفت اندازه گیری برابر است با صفر، از آزمون t جفت استفاده می شود. برای استفاده از آزمون t جفت بایستی فرض کنید که توزیع اختلافهای متوسط تقریباÕ نرمال است . برای نمونه های با حجم بزرگ و نمونه هایی که از جامعه با توزیع نرمال انتخاب می شوند این فرض لازم نیست. اما اگر حجم نمونه شما خیلی کوچک باشد و توزیع مقادیر نیز از توزیع نرمال خیلی فاصله داشته باشد باید از جانشین ناپارامتری آزمون t جفت استفاده کنید. دو مترادف ناپارامتری برای آزمون t جفت عبارتند از: آزمون sign و آزمون wilcoxon. از میان این دو آزمون wilcoxon توان بیشتری دارد اما فرضهای سخت تری دارد.

آزمون علامت

فرضیه صفر یرای آزمون علامت این است که اختلاف میانه دو متغیر جفت، برابر با صفر است. در مورد شکل توزیع هایی که از آنها داده ها را به دست می آورید، هیچ فرضی لازم ندارید بکنید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که جفت های مختلف مشاهدات مستقل از یکدیگر انتخاب شوند و مقادیر آنها قابل ردیف شدن از کم به زیاد باشد، به این دلیل که اساس این آزمون بر این است که مقدار کدام جفت بزرگتر است. فرضیه صفر این است که اختلاف میانه سطح قبولی مراکز در سال ۸۲-۸۱ و سال ۸۳-۸۲ برابر با صفر است. برای هر مرکز دو مقدار جفت در اختیار دارید (سطح قبولی مراکز در سال ۸۲-۸۱ و سطح قبولی مراکز در سال ۸۳-۸۲)

محاسبه آزمون علامت ساده است. تعداد نمونه ها را در هر یک از سه طبقه زیر شمارش می کنید: حالتی که سطح قبولی مراکز در سال ۸۲-۸۱ با ۸۳-۸۲ یکی است، حالتی که سطح قبولی مراکز در سال ۸۲-۸۱ بیشتر از سال۸۳-۸۲ است و حالتی که سطح قبولی مراکز در سال ۸۲-۸۱ کمتر از سال ۸۳-۸۲ است.

استنتاج آماری

پارامتری :

فقط برای داده های عددی (Numeric)

براساس اختلاف میانگین ها

نیاز به روش های ریاضی مثل جمع و ضرب و تقسیم دارد

نا پارامتری :

آزمون های رتبه ای ، ترتیبی و طبقه ای

بر اساس اختلاف میانه ها

فقط نیاز به شمارش دارد

شر ایط آزمون های پارامتری

مشاهدات باید مستقل باشند :

انتخاب هر موردی از جمعیت برای نمونه بر شانس انتخاب موارد دیگر در جمعیت تاثیری نداشته باشد

میزان (score ) داده شده به هر مورد بر میزان داده شده به مورد دیگر تاثیر نداشته باشد

مشاهدات باید از جمعیت با توزیع نرمال استخراج شده باشند

جمعیت ها باید از واریانس یکسان برخوردار باشند

متغیر ها حداقل از نوع Interval باشند

اگر شرایط فوق محقق نشد از آزمون های ناپارامتری استفاده می شود

مزایای تست های ناپارامتری

احتمالات دقیقی ارائه می دهند که بستگی به توزیع جمعیتی که از آن نمونه گیری تصادفی انجام شده ندارد

در حجم نمونه های کمتر از ۶ هیچ جایگزینی بجز تست های ناپارامتری وجود ندارد مگر اینکه نوع توزیع جمعیت به دقت شناخته شده باشد

برای نمونه هائی که از جمعیت های متفاوت انتخاب می شوند آزمون های نا پارامتری مناسبی وجود دارند

تست های ناپارامتری برای اطلاعاتی که بصورت Rankهستند و یا اطلاعات Numerical که تنها به اندازه Rank ها ارزش دارند مفیدند (مثلا بتوان گفت که یکی از یکی بیشتر است اما نتوان گفت چقدر ؟ )

روش های نا پارامتری برای متغیر های Nominal مفیدند (هیچ آزمون پارامتری برای انها وجود ندارد )

آزمون های نا پارامتری بسیار ساده تر از آزمون های پارامتری هستند

معایب تست های نا پارامتری

اگر تمام مفروضات مدل پارامتری موجود باشد و اندازه موجود به اندازه کافی قوی باشد (Interval & Ratio) استفاده از آزمون نا پارامتری باعث به هدر رفتن اطلاعات می شود) power-efficacyکاهش می یابد )

تاکنون روش نا پارامتری برای آزمون Interaction ها در مدل تحلیل واریانس وجود ندارد

جدول های معنا داری آنها متعدد و پراکنده هستند

توضیحات کامل در فایل پاورپوینت ۷۶ صفحه پاورپوینت + ۷ صفحه ورد

پاورپوینت کوددهی

پاورپوینت كوددهی

كوددهی:

عبارتست از ماده ای كه برای متعادل ساختن میزان عناصر

مورد نیاز گیاه به طور مستقیم به زمین داده می شود .

انواع كودها :

آهكی ، آمونیاك و محلول آمونیوم ، فسفره

۱- كودهای اسیدی مثل گوگرد سولفات آمونیوم – اوره درخاكهای اسیدی نباید داده شود .

استفاده از سولفات كلسیم یا جیس به عنوان منبع گوگرد(دارای ۱۸% گوگرد و ۲۲% كلسیم )

سولفات آمونیوم دارای ۲۴% گوگردات ( خاك را كمیاسیدی می كند)

۲- كودهای فسفره به دلیل تثبیت شدید در خاك باید بهصورت تحملی داده شوند و همچنین متراكم باشند تا درتماس زیاد با خاك نباشند یعنی باید نزدیك به ریشه تراكمشوند .

نكته : حداكثر میزان محلول مستقر در خاكهای اسیدیph نیز ۶ تا ۵/۶ مشاهده می شود (تغییر ph با اضافه كردنآهك و در قلیایی با اضافه كردن گوگرد و یا كودهای اسیدیممكن است.

۳- كودهایی مثل آمونیاك مایع و محلول آمونیوم در خاكهاییبالاتر از ۸ دارند نباید داده شوند چون مقدار ایجاد PH كه NH3 مسمومیت در گیاهان می كند .

پاورپوینت كشت و پرورش كدوی تخم كاغذی

کدوی تخم کاغذی
كشت و پرورش كدوی تخم كاغذی

Cucurbita papaver.sterica

نام علمی: cucurbita papaver.sterica

نام انگلیسی: naked seedpumpkin

نام فارسی: كدوی تخم كاغذی

نام محلی: کدو تخم کاغذی

گیاه شناسی :

Cucurbita pepo var.striaca

کدوی تخم کاغذی

کدوی تخم کاغذی متعلق به تیره کدوییان گیاهی است ،علفی،یکساله،باساقه کرکدار و خزنده،ریشه محکم و برگهای پنج لبی که گلهای نر و مادهآن جدا از هم بر روی گیاه قرار می گیرند. گلها به رنگ زرد و پنج لبیمی باشند.گلهای ماده کوتاهتر از گلهای نر می باشند. ابتدا گلهای نر بهصورت دسته ای و سپس گلهای ماده به طور جداگانه ظاهر می شوند.میوهگوشت دار ،درشت و کروی شکل و یا کم و بیش کشیده است. میوه رسیدهبه رنگ زرد یا سبز زرذ می باشد. داخل هر میوه ۴۰۰تا۵۰۰ عدد دانه بهرنگ سبز تیره یا زیتونی است. اطراف دانه ها را پوشش شفاف و ظریفیاحاطه می کند. وزن هزار دانه آن ۱۰۰تا۳۰۰ گرم است.

خصوصیات بوتانیكی :

كدوی تخم كاغذی گیاهی علفی یكساله و متعلق به تیره ی كدواست . محققان معتقدند كه این گیاه ۵۰ سال پیش بر اثر یك جهشاتفاقی به وجود آمده است . این گیاه در مناطق گرمسیر و نیمهگرمسیر جهان می روید و منشاء آن اروپا و مناطق گرمسیر آمریكاگزارش شده است .

ریشه ی اصلی این گیاه محكم است ، سا قه كركدار ، تو خالی وخزنده با ارتفاع متفاوت می باشد كه به رقم گیاه و شرایط اقلیمیمحل رویش بستگی دارد و بین ۳تا۵ متر می باشد. روی ساقهپیچكها یا قلابهایی به وجود می آید كه سبب اتصال گیاه به قیممی شود.

۶۸ صفحه PowerPoint + PDF

پاورپوینت آزمایشگاه تکنولوژی بتن – آزمایش مقاومت در برابر ضربه در ۱۴ اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر

در این پروژهپاورپوینت آزمایشگاه تکنولوژِی بتن – آزمایش مقاومت در برابر ضربه در ۱۴ اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویرطبق شرح زیر ارایه شده است:

۱- هدف از انجام آزمایش

۲- محاسبه درصد سایش و خورده شدگی

۳- وسایل مورد نیاز آزمایش

۴- شرح آزمایش

۵- محاسبات آزمایش

۶- نتیجه آزمایش

۷- مقایسه نتیجه با استاندارد

پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی

دانلود پاورپوینت با موضوع معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی، در قالب pptx و در ۵۳ اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

تاریخچه پیدایش محصول

شمارة تعرفه گمرکی

شرایط واردات

بررسی و ارائه استاندارد

قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

موارد مصرف و کاربرد شکلات

سروتونین

اهمیت استراتژیکی

وضعیت و جایگاه صنعت شیرینی و شکلات درایران چگونه است؟

مصرف داخلی شیرینی و شکلات و میزان تولید داخلی چه میزان است؟

کشورهای تولید کننده و مصرف کننده محصول

بررسی روند صادرات

وضعیت صادرات شیرینی و شکلات درحال حاضر چگونه است؟

تکنولوژی تولید شکلات

برآورد هزینه ها

وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح

قسمتی از متن:

شکلات یکی از شیرینی های پر طرفدار در بین مردم جهان می باشد. این محصول از ویژگی های جالبی برخوردار است، چرا که در دمای اتاق به حالت جامد می باشد اما به محض قرار گرفتن در دهان ذوب می گردد، دلیل این خاصیت وجود نوعی چربی درترکیب شکلات است که کره کاکائو نامیده می شود. کره کاکائو در دمای زیر ۲۵ درجه سانتیگراد جامد است.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع ” معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی” می باشد که در حجم ۵۳ اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده است و قالب آن را به راحتی و به دلخواه می توان تغییر داد.