دانلود مقاله جانبداری در پیام های متقاعدگرانه (پیام های یکجانبه در برابر پیام های دو جانبه) با تشکر

مقاله جانبداری در پیام های متقاعدگرانه (پیام های یکجانبه در برابر پیام های دو جانبه)

حجم فایل : ۱۵

صفحات فایل : ۱۷

گروه فایل : پژوهش

فرمت فایل : doc

مبلغ فایل : ۵۰۰۰

مقاله جانبداری در پیام های متقاعدگرانه (پیام های یکجانبه در برابر پیام های دو جانبه) sp

متقاعدگری را با

مقاله جانبداری در پیام های متقاعدگرانه (پیام های یکجانبه در برابر پیام های دو جانبه) sp

متقاعدگری را باید هسته تبلیغ دانست. یعنی، صرف نظر از حوزه موضوعی (دین، سیاست، یا بازرگانی و مانند آن)، هدف اولیه تبلیغ متقاعد کردن مخاطب نسبت به پیام است. متقاعدگری کوششی برای تغییردادن نگرش ها نسبت به چیزهای مختلف است(کاچیوپو و پتی، ۱۹۸۱؛ و بارونو بیرن، ۱۹۹۶). چیزهایی از پودر رختشویی گرفته تا نظام مدیریت اجتماعی، نگرشها نیز به عنوان ارزیابی های نسبتا پایدار از موضوع های مختلف جهان اطراف تعریف شده اند. (ایگلی و شایکن۱۹۹۳) و نتیجه آن، خوش آمدن یا خوش نیامدن چیزی( یا موضوعی) به مذاق روانشناختی ماست. مبانی این ارزیابی ها(خوش آمدن یا نیامدن ها)، ممکن است شناختی(دو دوتا چهار تا کردن) یا عاطفی(هیجانی) باشد، اما در هر یک از دو حال، هنگامی که نگرش خود را نسبت به چیزی، به گونه کلامی یا رفتاری بیان می کنیم، در واقع شناخت یا عواطف خود را نسبت به آن نشان داده ایم. به این ترتیب، متقاعدسازی شامل هر گونه کوششی برای تغییر ارزیابی های شناختی و عاطفی مردم است؛ و یا به گفته دیگر، شامل کوشش برای تغییر نگرش های آنان نسبت به چیزهای مختلف است. sp

پیام و ساختار آن

پیام یکی از ابزارهای مهم متقاعدسازی در ارتباطات بینافردی است که از قدیم بر اهمیت آن تاکید شده است. افلاطون در کتاب خود موسوم به مناظره متقاعدسازی را کلید قدرت، و پیام را کلید متقاعدسازی بر شمرده است. وی می نویسد: چه چیز برتر از کلامی است که قاضی را در دادگاه، سناتوری را در مجلس سنا، یا شهروندان را در انجمن شهر و یا در هر نوع همایشی متقاعد می کند؟ چنانچه توان به خدمت گرفتن کلام را در حد مطلوبش داشته باشید، پزشک خویش را برده خود کرده اید، آموزگار خویش را برده خویش کرده اید، و برای تاجری که با او به گفت و گو نشسته اید، افتخاری است که گنج ها و دارایی ها را نه برای خویش، که برای شمایی که می توانید دیگران را متقاعد کنید، جمع آوری کند. (پتی، و کاچیوپو، ۱۹۹۶، ص ۶۹ ).

پیام و نقش متقاعد گرانه آن

مولفه های چندی مطرح هستند که با استفاده از هر یک، می توان هر پیام به ظاهر خنثی و بی غرضی را به یک پیام متقاعدگرانه و هدفدار تبدیل کرد. به عنوان نمونه، تعداد استدلال هایی که ممکن است در پیام مطرح شود، هیجانی که می تواند تولید کند، تکرار پیام معرفی منبع پیام در ابتدا یا انتهای پیام، ترتیب ارائه پیام های مخالف به اضافه موارد دیگر، همه مولفه هایی از پیام به شمار می روند که در چارچوب مباحث یادگیری پیام مطرح هستند و صرف نظر از موضوع، می توانند به تشکیل و تغییر نگرش ها، و در نتیجه به متقاعد سازی کمک کنند(برای توضیح بیشتر به پتی و کاچیوپو، ۱۹۹۶ رجوع شود).

مولفه یکجانبه یا دو جانبه بودن پیام، که یکی از ویژگی های یا مولفه های مربوط به پیام به شمار می رود، ابتدا توسط محققان دانشگاه یل که هاولند(۱۹۵۳) در صدر آنها بود و در آن زمان برای وزارت جنگ آمریکا sp کار می کردند، مطرح شد و تاثیرات نگرشی آن مورد بررسی قرار گرفت (پتی و کاچیوپو، ۱۹۸۰) پس از مدتی این مفهوم به حوزه مباحث روان شناسی اجتماعی وارد شد و کم کم در قلمرو مباحث بازاریابی و تبلیغات بازرگانی نیز مطرح گردید. sp

پیام های یکجانبه در برابر پیام های دو جانبه

مفهوم جانبه با مفهوم جانبداری ارتباط دارد. چنان که فیشباین و آژن(۱۹۸۱) نیز اشاره کرده اند، هر پیام متقاعدگرانه ای در بردارنده درجاتی از جانبداری نسبت به موضع مطرح شده است. اگر استدلال های پیامی یکسره در موافقت و یا در مخالفت با یک موضع مطرح و نتیجه گیری شده باشد، چنین پیام را پیام یکجانبه می نامند. sp

مقاله جانبداری در پیام های متقاعدگرانه (پیام های یکجانبه در برابر پیام های دو جانبه)
مقاله جانبداری در پیام های متقاعدگرانه (پیام های یکجانبه در برابر پیام های دو جانبه)
دسته‌هادسته‌بندی نشده

3 دیدگاه برای “دانلود مقاله جانبداری در پیام های متقاعدگرانه (پیام های یکجانبه در برابر پیام های دو جانبه) با تشکر”

  1. سلام
    پیشاپیش از اینکه یک دقیقه وقتتون رو در اختیار ما میزارید تا با شیوه جدید انتقال پیام آشناتون کنیم سپاسگزاریم.
    ” کُشِن ، یه انیمیشن ۶۰ ثانیه ای که محصول شما رو با استفاده از موشن گرافی و گویندگی توصیف میکنه . از معرفی برند کسب و کار شما گرفته تا معرفی تک به تک محصولات ، راهنمای استفاده از محصول و فرهنگ استفاده از اون. فرقی نمیکنه چه کسب و کاری داری ، کُشِن هر پیامی که دوست داشته باشی به مخاطبینت منتقل کنی رو با ادبیات ساده و عامیانه انجام میده.
    *کُشِن اعتماد مشتری رو افزایش میده*
    قیمت هر کُشِن بین ۲۵۰ الی ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر دقیقه هستش که البته در جشنواره عید تا عید با خرید پکیج میتونی بین ۳۰ الی ۵۰ درصد تخفیف بگیری (فقط تا ۳۱ مرداد)
    ” ویدیو مارکتینگ بر طبق آمار بررسی شده یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روش های بازاریابی آنلاینه. حالا شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید برای پیاده سازی استراتژی ویدیو مارکتینگ خودتون برنامه ریزی کنید و از همه مهمتر اونو به درستی اجرا کنید تا از قافله عقب نمونید”.
    برای دیدن نمونه کارهامون به لینک زیر در اینستاگرام مراجعه کن :
    https://www.instagram.com/instamotion.ir
    و یا از روشهای زیر با ما در ارتباط باش.
    http://www.cotion.ir/
    ۰۹۱۰۰۹۰۹۹۳۸ (تلگرام و واتساپ)
    ۰۲۱۸۸۹۳۰۶۹۸

  2. کُشِن به کسب و کارهای ایرانی ۵۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه میده.
    سلام
    مدیر محترم وبسایت
    پیشاپیش از اینکه یک دقیقه وقتتون رو در اختیار ما میزارید تا با شیوه جدید انتقال پیام آشناتون کنیم سپاسگزاریم.
    ” کُشِن ، یه انیمیشن ۶۰ ثانیه ای که محصول شما رو با استفاده از موشن گرافی و گویندگی توصیف میکنه . از معرفی برند کسب و کار شما گرفته تا معرفی تک به تک محصولات ، راهنمای استفاده از محصول و فرهنگ استفاده از اون. فرقی نمیکنه چه کسب و کاری داری ، کُشِن هر پیامی که دوست داشته باشی به مخاطبینت منتقل کنی رو با ادبیات ساده و عامیانه انجام میده.
    * ۵۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه*
    قیمت هر کُشِن ۲۵۰هزار تومنه و با خرید یک میلیون تومان اعتبار ، ۵۰۰هزار تومن هدیه دریافت میکنی.(یعنی ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومن اعتبار و مجموعا ۶ دقیقه کُشِن)
    آشنایی با کُشِن :
    http://cotion.ir/landingpage
    برای دیدن نمونه کارهامون به لینک زیر در اینستاگرام مراجعه کن :
    https://www.instagram.com/instamotion.ir
    و یا از روشهای زیر با ما در ارتباط باش.
    ۰۹۱۰۰۹۰۹۹۳۸ (تلگرام و واتساپ)
    ۰۲۱۸۸۹۳۰۶۹۸

    در صورتی که تمایلی به دریافت مجدد این پیام ندارید ، لطفا یک ایمیل خالی به iranads2019@gmail.com ارسال کنید. (حتما واژه ی unsubscribe را در موضوع قید کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *